MEDITÁCIÓ 1. RÉSZ

2017.07.13

Általánosságban elmondhatjuk, hogy a meditáció azokhoz szól, akiknek elegendő pozitív benyomásuk van tudatosságukban, elegendő felismeréssel és örömmel rendelkeznek, így képesek elviselni, amikor saját tudatalattijukkal találkoznak.

Lelki zavarokkal rendelkező, pszichotikus emberek számára például kimondottan veszélyes lehet a meditáció, mivel ők hajlanak arra, hogy érzéseiket és belső körülményeiket túl valósnak fogják föl, és sok kellemetlen kivetítésben lehet részük. Ilyen esetekben mantrák mondogatása és a pozitív viselkedés jobb, mintha túl korán elkezdenénk az összpontosító jellegű meditációt. Amikor valaki jól érzi magát gyógyszerek nélkül is, képes dolgozni, önállóan élni és kapcsolatokat fenntartani, akkor van itt az ideje annak, hogy elkezdjünk meditálni.

MEDITÁCIÓ - TUDATOSSÁG

A meditáció egyben tudatosság, amely segíthet megérteni az élet és a mindenség értelmét.

A meditáló ember megtanulja jobban megérteni magát és megtanulja megbecsülni mindazt, ami éppen körülveszi. A folyamatos gyakorlás által megtapasztalja, amikor lazább és elégedettebb lesz önmagával és másokkal is.

A meditáció és a tudatosság segít elfogadni és örömtelinek látni életünk minden egyes pillanatát.

Nem reménykedünk többet a jövőben, miközben utáljuk a jelent, és siránkozunk a múlton, hanem dolgozunk a jövőért, annak teljes tudatában, ami most van. Azaz a jelennek élünk, miközben a jövőbe tekintünk. A múlt is csak ugródeszkává és emlékeztetővé válik.

Van erről egy mondás, amely így szól:

A múlt történelem

A jövő rejtély

De a most ajándék

Ezért is nevezik jelennek.

Folytatása következik...